7/29/2013

Tablestories a la the many lives of Line has finally begun.










I början av sommaren skrev jag om Tablestories och att jag skulle leta efter lite fint och udda porslin till min egen story. Så när vi såg loppisskyltar ute på landet för några veckor sedan visste vi hur vi skulle spendera den helgen. Och vi hittade faktiskt riktigt mycket och jag skriver vi, för utan M hade det inte blivit så många fynd...Han fick nämligen agera bodyguard åt mig och hålla undan de andra ganska hätska loppisbesökarna. Ibland kändes det nämligen lite som att stå längst fram på en hårdrocksfestival. Då är det bra med en stor, stark man som kan skydda en och hålla undan de andra ;) 

Så det gjorde han och vi körde hem med en hela väskan full av gamla, charmiga och vackra tallrikar, koppar och fat. Resultatet och början på vår alldeles egen tablestory ser ni ovan. Mina favoriter är de lila skålarna och det lilla fatet med guldkant.
Ha en underbar måndag lovelies! 

In the beginning of this summer I wrote about Tablestories and how I wanted to find porcleain for my own story. So this summer me and my lovely hubbie have been visiting some fleamarkets at the countryside and found some really charming pieces which you can see above. I simply love old, charming things like this. Especially the purple bowl and the gold rimmed saucer.
And oh, happy monday lovelies! 

LOVE,
LINE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar