10/06/2013

Dream Apartment - Edition number 4

Idag tänkte jag återinföra en gammal favorit här på bloggen, nämligen Dream Aparment som helt enkelt går ut på att jag sätter ihop och guidar er genom min drömlägenhet (som inte finns på riktigt, utan består av massor av olika lägenheter, rum och våningar) Innan vi flyttade till den lägenheten vi bor i nu brukade jag samla massor av inredningsbilder och inspireras och drömma mig bort, men det finns väl inget som säger att man inte får göra det även ifall man bor i en lägenhet man älskar? ;) 

Sunday's are perfect days for dreaming away a little don't you think? ;) Therefore I thought it would be a lovely idea to bring back one of my favorite categories: Dream Aparment!  Soo here we go:


På den här gatan...
On this street...

...närmare bestämt i det pistagegröna huset i mitten bor vi!
... you'l find our home -the  pistachio colored house!

Välkomna in...
Welcome...

Det första som möter en när man kommer in är den ljusa och luftiga entrén. Jag tänkte visa er ett av mina favoritrum på direkten!

The first room that greets you is the light and spacey hall if you take to the left you'll end up...

...Nämligen vårt stora vardagsrum som man når när man tar till vänster efter trappan. I fåtöljen som ni skymtar till vänster bruka jag krypa ner sena kvällar med en bra bok och ett glas rödvin.

...in one of my favorite rooms! The big living room. I love to cuddle up in the armchair with a good book and a glas of wine.

..Ja om vi inte sitter här förstås och ser någon bra film! I anslutning till vardagsrummet ligger...

...well if we don't cuddle up here instead in front of a good movie. In connection with the living room is also our library.

...biblioteket! Här finns alla böcker man kan tänka sig. Nya som gamla, klassiker som moderna står de uppradade på hyllorna. Jag älskar att gå här inne och bara ta in atmosfären. Det är något speciellt av bibliotek och precis som Carrie i Sex and the City kan jag inte få nog av den gamla biblioteksboksdoften ;)

Here you'll find all the books you'll ever dreamed of: classics and modern, lovestories and fantasy. I just love walking around in here, taking in the lovely atmosphere of old books and stories.

I taket hänger gnistrande kristallkronor som sprider ett mjuk varmt sken över rummen.

Everywhere there's sparkling chandeliers!

Men nu är det dags att lämna biblioteket...
But now it's time to leave the library...

...och gå ner för trappan till köket.
...and head down the stairs to the kitchen.


Min absoluta favoritplats i hela huset! 
My absolutely favorite place in the whole house!

I hyllorna och lådorna hittar man gamla bestick och möbler som vi loppisfyndat. 

You'll find old flea market founds like these in the cupboards and boxes.

I anslutning till köket hittar man det lilla vardagsrummet!
In connection to the kitchen you'll find the small living room!


Ett perfekt ställe för att koppla av!
A perfect place to relax a little!

Går vi istället ner en våning hamnar vi här:
If we take the stairs down a floor we'll end up here:

... i husets egna lilla maccaronskafferi!
In the maccaron room!

Men nu tycker jag att det är dags att visa er sovrummet! För att komma dit behöver man gå igenom vår mysiga walk in closet.

But now I think it's time to show you our bedroom! To get there we have to walk through our cozy walk in closet.

A voila!
A voila!

Såklart har vi även ett badrum i anslutning.
And here's our bathroom...

Små badrumsdetaljer!
...lovely details!

...och ett litet hang-out!
...and our little hang out!

Med den här inte så pjåkiga utsikten! ;)
With this not too bad view! ;)

Men nu tycker jag att det är dags att gå ut i hallen till det sista rummet jag tänkte visa er:

But now I think it's time to show you the last room:

Nämligen badrum nr.2! Här älskar jag att krypa ner i badet och titta på utsikten mot parken.

Bathroom nr.2! I love to take a hot bath and watch the lovely view.



Hoppas att ni gillade det 
Hope you liked it 

Au revoir!




7 kommentarer:

  1. Heeeeelt underbar lagenhet. En dag ska jag ha den dar lagenheten och flytta tillbaka till london, men tills dess far sydafrika racka haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en bra plan hihi ;) Gud vad underbart att bo i Sydafrika btw!

      Kram,
      Line

      Radera
  2. Men åh..underbart...nu vill jag verkligen ta hela min familj från våra 35 kvadrat och flytta in i en våning i Paris...ska bara...tjäna ihop de där miljonerna först ;)
    kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, haha det är min plan med ;) Men vilka fina 35 kvadrat ni har -underbar lägenhet och blogg :)

    Kram,
    Line

    SvaraRadera